Tuesday, February 21, 2012

Mărțișoare comestibile, din marțipan de casă

În fiecare an, de 1 martie, mă dădeam de ceasul morții de unde să cumpăr niște mărțișoare mai altfel, cu care să îmi surprind soția, rudele, colegele. Când eram mic (adică în școala generală), îmi plăcea să creez propriile mărțișoare, din traforaj sau mohair. 
Apoi am crescut și nu am mai avut timp de astfel de „prostii”. Până anul trecut, când m-am decis să unesc utilul cu plăcutul și am creat primele mele mărțișoare comestibile. Din marțipan făcut în casă și biscuiți trași în ciocolată. Iar succesul a fost garantat.



Dacă vreți să le încercați, aveți nevoie de 150 grame de migdale decojite, 200 grame de zahăr și o lingură de apă (de preferat de portocale sau de trandafiri, pentru un plus de aromă, însă merge și cu apă simplă). Migdalele le amestecați cu 50 grame de zahăr și le măcinați până obțineți o pastă fină. Restul de zahăr, împreună cu apa, îl puneți la fiert vreo 10 minute, la foc mic, până devine un sirop gros. Îl lăsați să se răcescă, apoi îl amestecați cu pasta de migdale și îl frământați bine, adăugând puțin câte puțin încă o lingură de apă, până obțineți un aluat moale. Pe care îl preparați apoi după propria imaginație (eu am făcut inimioare roșii și verzi, folosind colorant alimentar). După ce ați făcut formele pe care le doriți, lăsați-le la frigider cel puțin două ore.



PS: Anul ăsta voi încerca altceva, iar rețeta o să v-o dau după ce sunt gata!

No comments:

Post a Comment