Sunday, March 18, 2012

Desert simplu, cu iaurt și sos de mure și căpșuni



Chiar dacă, așa cum îmi zic prietenii, specialitatea mea sunt torturile cu/de ciocolată, pentru masa de ziua mea am decis să merg pe un desert ușor și aromat, care să combine frișca cu un iaurt cremos, vanilie și un sos roșu aprins de mure și căpșuni.

Ingrediente (pentru 6-8 porții):
1 litru frișcă lichidă, 1 plic gelatină, 1/2 păstaie de vanilie, 160 grame de zahăr, 400 ml iaurt grecesc, 500 grame mure și căpșuni, 50-60 grame zahăr pudră.

Mod de preparare:
Frișca se pune la fiert împreună cu zahărul și păstaia de vanilie, circa 10 minute. Gelatina se înmoaie în câteva linguri de apă rece și se adaugă în frișca fiartă, luată de pe foc. Se amestecă bine cu telul până se dizolvă. Se lasă să se răcorească, apoi se adaugă iaurtul și se omogenizează. Se pune în forme și se dă la rece minim 3 ore.
Fructele se amestecă cu zahărul pudră și se blenduiesc. Se trece compoziția astfel obținută printr-o sită, pentru a obține un sos cremos, lipsit de „sâmbureii” murelor și ai căpșunelor.

Mod de servire:
Înainte de servire, se răstoarnă desertul pe farfurii și se asortează cu sosul de fructe.

Tips: Pentru o aromă deosebită, eu am pus fructe și în compoziția turnată în forme, având însă grijă să nu colorez desertul.

No comments:

Post a Comment