Sunday, January 27, 2013

Supă cremă de cartofi




Când e gerul mai mare afară, atunci mi-e cel mai poftă de o supă cremă. Nu mă întrebați de ce, dar parcă mă încălzesc mai repede și mai bine dând pe gâtlej o supă cremoasă și fierbinte decât o ciorbiță obișnuită...
Pentru o oală mare, sănătoasă (de vreo 6-7 litri!), aveți nevoie un kilogram de cartofi, doi morcovi mari, un pătrunjel vârtos și un păstârnac asemenea, o țelină potrivită, un ardei gras roșu (e mai dulceag, nu de alta, că altfel e bun și ăla verde), doi dovlecei și o ceapă mărișoară. Curățați de coajă cartofii, ceapa, dovleceii și rădăcinoasele (wow ce cuvânt beton am folosit!), spălați-le bine și tăiați-le în patru. Curățați ardeiul de sâmburi, spălați-l și tăiați-l bucăți. Puneți-le pe toate într-o oală mare, împreună cu un pumn de sare și vreo 5-6 litri de apă, și lăsați-le să fiarbă bine. (Ca să scurtez timpul de fierbere și ca să păstrez cât mai mult din aromele legumelor, noi am folosit oala sub presiune).
După ce au fiert, scoateți legumele și puneți-le pe toate în blender, împreună cu 3-4 polonice de zeamă. Pasați-le bine, apoi turnați-le într-o oală (am spus mai sus cam de câți litri, să vă încapă!). Turnați peste vreo 3-4 litri din zama în care au fiert și puneți la fiert. Separat, amestecați o lingură de făină cu 200 ml de lapte și turnați peste supă, amestecând continuu, și lăsați să dea în 2-3 clocote. Bateți bine trei gălbenușuri cu 250 ml de smântână nu foarte grasă și puneți compoziția în oala cu supă. Amestecați bine și mai dați compoziția într-un clocot.
Serviți cu crutoane fierbinți, ardei iute murat și, cui îi place, cu un strop de oțet!

No comments:

Post a Comment