Saturday, January 30, 2016

Calzone cu legume cu sos de roșii și rodie

Pentru zilele în care nu mâncăm carne, stabilirea meniului este de foarte multe ori un adevărat chin. Mai ales când mâncarea trebuie să o faci repede, când vii de la muncă, iar stomacul tău și al celor din casă parcă nu mai are răbdare. Clasicele mâncărică de mazăre, salată orientală, cartofi prăjiți, tocană de cartofi sau de ciuperci te aduc la disperare și îți piere pofta de mâncare numai gândindu-te la ele. Zilele trecute stăteam și mă gândeam, într-o astfel de zi „fericită” (adică  fără carne), ce aș putea să fac să mâncăm, fără să apelez la „clasice”. Așa că am dat o raită pe la frigider, iar fața mi s-a luminat dintr-o dată. „Asta e, azi încercăm niște calzone cu legume”, mi-am zis în timp ce priveam fericit la punga cu aluat de pizza pe care îl congelasem cu vreo săptămână înainte și la pungile cu legume congelate.

Zis și făcut. Am scos din congelator aluatul, punga cu amestecul mexican (mai era cam jumătate din ea) și punga cu broccoli, conopidă și morcov. Am lăsat aluatul să se dezghețe, iar între timp am trecut legumele prin câteva jeturi succesive de apă fiartă și apă rece, până am dat toată gheața de pe ele. Într-o cratiță am topit două linguri de unt, am adăugat două fire de ceapă verde tocate mărunt și trei căței de usturoi feliați subțire și am lăsat la călit vreo 3-4 minute. Am adăugat legumele, am pus capacul și le-am lăsat să se înăbușe așa circa 10 minute, apoi am pus o jumătate de cană de apă, am potrivit de sare și piper și le-am mai lăsat la fiert vreo 7-8 minute, până a scăzut apa. Am pus repede 2 linguri de smântână și am ras puțină nucșoară, am lăsat amestecul să mai dea vreo două clocote, apoi am stins focul.

Din aluatul de pizza am întins 5 rondele, pe care le-am uns cu ulei de măsline, puțin suc de roșii, am presărat busuioc și cimbru și apoi am pus compoziția de legume, iar deasupra o mână sănătoasă de caș ras grosier. Am făcut calzonele și le-am dat la cuptorul încins pentru 10-12 minute.

Le-am servit fierbinți, cu un sos delicios de roșii și rodie.

No comments:

Post a Comment