Monday, October 5, 2015

Friptură asortată cu cidru

La noi în familie, regula în privința mâncării este simplă: gătim amândoi. Iar pentru că mie îmi place să mă joc în bucătărie, îmi revine cel mai adesea sarcina de a găti în week-end. Așa s-a întâmplat și zilele trecute, când am avut la dispoziție niște carne de vițel și puțin piept de curcan cu care să mă joc și să prepar o masă pentru trei persoane, pentru două zile. După o vizită scurtă prin cămară și frigider, în căutarea unor „ajutoare“ în cratiță, am pus pe masă această friptură asortată înăbușită în cidru, pe care am asortat-o cu niște cartofi prăjiți în cuptor și două sosuri delicioase: de muștar cu miere și de roșii cu busuioc.

Ingrediente: 600 grame pulpă de vițel, 300 grame piept de curcan, 750 ml supă de legume, ulei de măsline, sare, piper, cimbru, busuioc, 1 morcov, o lingură de paprikă și 200 ml de cidru.

Am tăiat cărnurile felii de 1 cm grosime, le-am sărat, piperat, le-am uns cu ulei de măsline și le-am condimentat (cimbru pe vițel și busuioc pe curcan), apoi le-am dat la frigider pentru o oră.

După ce le-am scos din frigider, le-am așezat uniform în tavă, am turnat peste zeama lăsată și supa de legume, și am tăiat morcovul rondele. Am acoperit tava cu folie de aluminiu și am dat la cuptor, la foc mediu, circa o oră.

Am scos tava din cuptor, am dat folia cu grijă la o parte, am adăugat paprika și cidrul, am acoperit la loc și am dat iarăși carnea la cuptor circa 20 de minute, după care am îndepărtat folia, am întors bucățile de carne și le-am lăsat să se rumenească încă 15-20 de minute, la foc iute.

Am servit, așa cum v-am spus, cu cartofi copți la cuptor și sosuri de muștar și roșii.

No comments:

Post a Comment